Samarbejdspartnere

Samarbejdspartner

Personalet udfører deres arbejde ud fra Serviceloven og børnepolitikker der er i Jammerbugt kommune. Vi samarbejder bl.a. med den kommunale dagpleje, Aabybro Skole, ergoterapeuter, fysioterapeuter, talepædagoger og PPR.

Hvis vi har bekymring omkring et barns trivsel, kontakter vi jer som forældre og aftaler det videre forløb, eventuelt med inddragelse af nogle af samarbejdspartnere eller afholder et netværksmøde, hvor vi sammen med relevante ressourcepersoner omkring barnet, laver en handleplan.

Som fagpersonale har vi mulighed for at drøfte diverse problemstillinger på KF (kompetence forum), med henblik på at justere og opkvalificere den pædagogiske praksis omkring det enkelte barn eller børnegruppen generelt. På KF deltager en psykolog og en talepædagog fra PPR, samt den forebyggende socialrådgiver, ligesom den primære voskne fra institutionen og afdelingsleder deltager. Der laves altid en forudgående skriftlig aftale med forældre, om det der skal aftales/drøftes på KF. Efter endt KF vil forældrene til det drøftede barn blive orientereret om eventuelle tiltag.

Som personale har vi skærpet underretningspligt, hvilket betyder at vi skal underette kommunen, såfremt vi vurdere et barn mistrives og/eller ved mistanke om overgreb.

Det er obligatorisk i Jammerbugt kommune at sprogvurdere alle 3 årige. Vi laver sprogvurderinger af børnene når de er 3 år, for at målrette de sprogunderstøttende aktiviteter og drøfte eventuel indstilling til talepædagog med jer forældre.

Samarbejde med den kommunale dagpleje:

Vi har et tæt samarbejde med den kommunale dagpleje i byen. Vi har lavet en samarbejdsaftale, hvor vi bl.a. har aftalt, at dagplejen fast et par gange om måneden kommer på besøg i børnehaven på skift.

Samarbejde med Aabybro Skole:

Der er ligeledes lavet en samarbejdsaftale med Aabybro skole, hvor der bl.a. er lavet aftaler om forskellige genkendelig matrialer osv. Gennem det sidste år jeres barn går i børnehaven, vil det komme på besøg på Aabybro skole.

Inden skolestart vil lærer og/eller pædagog fra skolen også komme og besøge børnehaven.

Der vil være overleveringsmøde med skolen, hvor der er mulighed for at børnehaven deltager, hvis I som forældre ønsker dette.